Mijn naam is Lina Tedjoe en ik heb een passie voor onderwijs. Ik ben altijd nieuwsgierig naar hoe het onderwijs beter afgestemd kan worden op de specifieke ontwikkelbehoeften van ieder individu , opdat hij/zij zodanig gemotiveerd raakt om uit zichzelf een leven lang te willen leren. Hierin wil ik met mijn expertise en ruime ervaring graag van betekenis zijn.
In 2013 heb ik de opleiding Master Special Educational Needs (Master SEN) met als profiel ‘Onderwijs en Leerproblemen’ aan de Christelijke Hogeschool Windesheim met succes afgerond. Hiermee is de ambitie ontstaan om een eigen praktijk te beginnen.
Naast mijn werk als zelfstandig remedial teacher, ben ik ook werkzaam in het basisonderwijs als begeleider van leerlingen met een zorgarrangement in het kader van het Passend Onderwijs. Als remedial teacher ben ik geabonneerd op het tijdschrift voor Remedial Teaching van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers (LBRT).
In juni 2017 heb ik de opleiding ‘Talentbegeleider Primair Onderwijs’ met succes afgerond. Ik wil namelijk ook kinderen met kenmerken van begaafdheid goed kunnen begeleiden, omdat ook deze groep specifieke onderwijsbehoeften heeft. Als talentbegeleider ben ik geabonneerd op het tijdschrift ‘Talent’. Ik ben nu ook vier dagdelen werkzaam als plusklasbegeleider.
Door mijn groeiende interesse in het hoogbegaafde individu, ben ik in november 2020 gestart met het postacademische jaarprogramma ‘Radboud International Training on High Ability’ aan het Radboud Centrum Sociale wetenschappen (RCSW). Sinds december 2021 mag ik mijzelf officieel RITHA-practitioner noemen en heb ik mij aangesloten bij het ECHA-netwerk (landelijke vereniging voor specialisten in hoogbegaafdheid).
Naast mijn werk als remedial teacher en RITHA-practitioner, houd ik gelukkig ook nog tijd over voor andere leuke dingen, zoals wandelen, tuinieren, klussen en yoga.